پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3046
-
الف
+

آخرین خبرهای فرهنگی و هنری هفته

برای دنبال کردن آخرین خبرهای فرهنگی و هنری با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

برای دنبال کردن آخرین خبرهای فرهنگی و هنری با وب‌سایت آی‌فیلم همراه باشید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در آخرین سال حضور سرژ لوزیک دبیر پیشین رویداد بخش برگزیده‌های ادوار آخرین دوره جشنواره بین‌المللی مونترال کانادا، وی قصد دارد ۲۰ فیلم از آثار شاخص ۴۳ سال مدیریت خود را در حاشیه‌ این دوره جشنواره که از تاریخ ۲۰ تا ۲۹سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۹ شهریور تا ۷ مهرماه ۱۴۰۰) در شهر مونترال کانادا برگزارمی‌شود به نمایش درآورد.

فیلم سینمایی  «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی که در سال ۱۹۹۹ میلادی برنده جایزه بزرگ و نامزد جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی در این رویداد شده بود، یکی از ۲۰ فیلم برگزیده‌ای است که به همت بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه جشنواره مونترال به نمایش در می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال از سال آینده میلادی با نام Global Montreal Film Festival با مدیریتی جدید به راه خود ادامه خواهد داد.

حضور چند فیلم کوتاه ایرانی در هشتمین جشنواره فیلم «لامپا»

هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «لامپا» از ۱۵ الی ۱۸ اکتبر برابر با ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در شهر مسکو برگزار می‌شود که فیلم‌هایی با مضامین خیرخواهانه و بشردوستانه را در بخش‌های گوناگون به نمایش می‌گذارد.

از ایران نیز مستند «شریک» ساخته کمیل سهیلی در بخش مستند کوتاه، «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ در بخش انیمیشن کوتاه و «شاید فردا» ساخته حسنا رنجبر به تهیه کنندگی امیر دژاکام و به نویسندگی ساغر خواجه امیری در بخش تبلیغات بازرگانی اجتماعی حضور دارند.

آثار کوتاه «ریسه‌نامه»، «پیش از بهشت» و «پرستار» از جمله آثار تازه تولید شده در باشگاه فیلم سوره هستند که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور موفق پیدا کرده‌اند.

نمایش آثار تولید شده در باشگاه فیلم سوره در ۴ جشنواره خارجی

آثاری که در باشگاه فیلم سوره تولیدشده است، در جشنواره‌هایی در کشورهای کانادا، بریتانیا، ایتالیا، اوکراین و … حضور پیدا کرده و شایسته تقدیر شده‌اند. بر این اساس جایزه دوم جشنواره SPI ایتالیا، حضور در مرحله نهایی جشنواره Let there be goodness و انتخاب اثر برای مرحله نهایی از میان سه هزار اثر متقاضی برای جشنواره HECFF و انتخاب برای مرحله نهایی جشنواره برخط lift off بریتانیا بخشی از این حضور است.

در میان آثار تولیدی باشگاه فیلم سوره، آثاری مانند «ریسه‌نامه» به کارگردانی علی رحیمی، «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان، «پرستار و کفش» به کارگردانی حسین دارابی، «سوزن» به کارگردانی یوسف جعفری و «بچه و مرد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان توانسته‌اند در جشنواره‌های خارجی خوش بدرخشند.

تولیدات باشگاه فیلم سوره در مجموع فعالیت خود توانسته است به ۱۲۰ حضور موفق در جشنواره‌های داخلی و خارجی نائل شود.

بیشتر بخوانید:

جدول پخش شبکه آی فیلم

م ه / ا ز

نظر شما
ارسال نظر